۲۱:۰۰ ۱۴۰۳/۰۸/۰۴

رشد ۲۰ درصدی خدمات فرودگاهی در فرودگاه امام خمینی در پایان تابستان

رئیس هیئت مدیره و مجری خدمات فرودگاهی گفت: در پیک سفر‌های خارجی پایان تابستان شاهد رشد ۲۰ درصدی مسافر بودیم که با افزایش تحریم و کاهش پرواز‌های اروپایی تعداد مسافران نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.
رشد ۲۰ درصدی خدمات فرودگاهی در فرودگاه امام خمینی در پایان تابستان
کد خبر:۶۰۹۹

به گزارش اقتصاد معاصر؛ حامد احتسابی رئیس هیئت مدیره جایگاه  خدمات فرودگاهی  در آیین اختتامیه مسابقه طراحی جایگاه تشریفات فرودگاه بین المللی امام خمینی گفت: با توجه به  تشدید تحریم ها در مسیرهای اروپایی میزان پذیرش مسافران  نسبت به مدت مشابه سال  گذشته  کاهش ۸۰ درصدی داشته است در حال حاضر با توجه به  سرگردانی بسیاری از مسافران به دلیل  تحریم پروازهای اروپایی  سه شرکت هواپیمایی ماهان، ایران ایر و ساها تعداد زیادی از پروازها به صورت کانکشن انجام شده و همین امر خود باعث کاهش مسافران  در بخش جایگاه تشریفات فرودگاه امام خمینی شده است‌‌.

 

وی ادامه داد: پیش از این بیشترین میزان رشد مسافرانی که از جایگاه خدمات فرودگاهی و CIp استفاده می کردند به روزانه ۱۵۰۰ تا ۳هزار و ۵۰۰ می رسد که رشد ۲۰ درصدی داشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشت و ما این میزان رشد را در پیک سفرهای خارجی که پایان تابستان بود داشته‌ایم.

 

او اظهار کرد: با توجه به آنکه ایجاد یک المان در  جایگاه تشریفات فرودگاه امام خمینی  نیاز ضروری بوده است بنابراین  سعی کردیم در طی یک بازه زمانی اقدام به برگزاری مسابقات طراحی المان  فرودگاه امام خمینی کنیم که امروز در مراسم اختتامیه سه اثر یه عنوان  برترین آثار انتخاب شد که بعد از بررسی نهایی و برآورد هزینه ها با حضور مدیران وزارت راه و شهرسازی  یکی از آثار به عنوان المان  جایگاه تشریفات انتخاب و ساخته می‌شود.

 

وی با بیان اینکه امیدواریم با رفع تحریم ها ما شاهد افزایش تعداد پروازهای خارجی و استفاده مسافران از جایگاه تشریفات و خدمات فرودگاهی باشیم گفت: در حال حاضر تعداد مسافران به روزانه ۱۰۰ نفر رسیده است که امیدواریم با رفع تحریم ها شاهد افزایش تعداد پروازها در مسیرهای خارجی باشیم.

 

وی اظهار کرد: ارائه خدمات ویزا به مسافران و خدمات ارزی و ترانسفر رایگان از درب فرودگاه امام خمینی تا مقصد از جمله خدمات فرودگاهی است که در پروازهای بین المللی راه اندازی شده است.

 

او تاکید کرد: میانگین بین ۳تا ۴هزار مسافر در بخش پروازهای بین المللی از خدمات CIP فرودگاه استفاده کرده که در نوروز تعداد پیک مسافران به ۳هزار و۲۰۰ نفر رسید.

برچسب‌ها:
فرودگاه امام
ارسال نظرات