۱۴:۳۵ ۱۴۰۳/۰۸/۰۵

تاریخ مراسم توپ طلا ۲۰۲۴

مراسم توپ طلا که به بهترین بازیکن فوتبال جهان داده می‌شود و هر سال توسط فرانس فوتبال برگزار می‌شود در ادامه این خبر تاریخ مراسم توپ طلا ۲۰۲۴، نامزد‌های توپ طلا ۲۰۲۴ و ... را بخوانید.
تاریخ مراسم توپ طلا ۲۰۲۴
کد خبر:۶۱۵۴

به گزارش اقتصاد معاصر؛ توپ طلای ۲۰۲۴ شصت و هشتمین مراسم سالانه توپ طلا است که توسط فرانس فوتبال ارائه می‌شود و بهترین فوتبالیست‌های جهان در فصل ۲۴–۲۰۲۳ را معرفی می‌کند. برای سومین بار در تاریخ این جایزه بر اساس نتایج فصل به جای سال تقویمی اهدا می‌شود. این دوره از ۱ اوت ۲۰۲۳ تا ۳۱ ژوئیه ۲۰۲۴ است. این مراسم در ۲۸ اکتبر ۲۰۲۴ ( 7 آبان 1403)  برگزار خواهد شد  و در نهایت یکی از میان 30 نامزدی که مشخص شده اند، برنده ارزشمندترین دستاورد فردی سال خواهد شد.

 

 قرار است دو جایزه جدید در مراسم توپ طلا 2024 اعطا شود: بهترین مربی سال مردان و مربی سال زنان، با به رسمیت شناختن سهم مربیان در موفقیت در زمین. یوفا برای نخستین بار مراسم جشن توپ طلا را برگزار می‌کند و فرانس فوتبال سیستم رای‌گیری و نام توپ طلا را حفظ می کند.

تاریخ مراسم توپ طلا ۲۰۲۴

تاریخ مراسم توپ طلا 2024

گفتنی است مراسم توپ طلای فرانس فوتبال در سال ۲۰۲4 قرار است در تاریخ 28 اکتبر (7 آبان) در سال تئاتر دو شاتله پاریس برگزار شود.

 

تغییر در برگزاری مراسم توپ طلا 2024

 

فرانس فوتبال نمی‌خواهد برنده توپ طلا را پیش از برگزاری مراسم از کسب جایزه‌اش مطلع کند‌.

 

 برای اولین بار، برنده توپ طلا تا لحظه آخر از کسب این جایزه ارزشمند بی‌خبر خواهد ماند.

 

در خبری که توسط ماریو کورتگانا منتشر شده است، شاهد تغییری بزرگ در روال برگزاری مراسم اهدای توپ طلا هستیم. خلاف دوره‌های گذشته که برنده پیش از برگزاری مراسم با نشریه فرانس فوتبال مصاحبه‌ای انجام می‌داد، امسال این اتفاق نخواهد افتاد.

 

به عبارت دیگر، برنده توپ طلا تا زمان باز شدن گوی معروف، از پیروزی خود بی‌خبر خواهد ماند و مثل دیگران در روز 28 اکتبر، در جریان مراسم گالا، از کسب این جایزه مطلع خواهد شد.

 

محرمانگی تا آخرین لحظه: برنده توپ طلا 2024 تنها در تاریخ 28 اکتبر، در جریان مراسم گالا و با باز شدن پاکت، از کسب این افتخار مطلع خواهد شد.


افزایش هیجان: این تغییر قطعاً به هیجان و جذابیت مراسم خواهد افزود و لحظه‌ای که نام برنده اعلام می‌شود، لحظه‌ای فراموش‌نشدنی برای همه خواهد بود.


تغییر رویه سنتی: این تصمیم نشان می‌دهد که برگزارکنندگان مراسم به دنبال ایجاد تغییراتی اساسی در این رویداد هستند.

مراسم توپ طلا ۲۰۲۴

 

برنده توپ طلا در سال گذشته چه کسی بود؟

سال گذشته یعنی 2023، لیونل مسی برای هشتمین بار برنده توپ طلا لقب گرفت.

 

انتظار می‌رود امسال بازیکنانی مانند وینیسیوس جونیور و رودری برای بردن این جایزه بزرگ رقابت کنند. این شصت و هشتمین مراسم توپ طلا خواهد بود.

 

توپ طلا ۲۰۲۴

رونمایی از نامزدهای توپ طلای 2024

 

مجله فرانس فوتبال که هر ساله اقدام به انتخاب بهترین بازیکن جهان می‌پردازد چهارشنبه شب ۱۴ شهریور اسامی ۳۰ نفر نهایی این لیست را اعلام کرد که برای اولین بار در ۲۱ سال اخیر نام لیونل مسی و کریستیانو رونالدو دو فوق ستاره ادوار تاریخ فوتبال جهان در آن دیده نمی‌شود همچنین دی‌بروینه، آلوارز، رودریگو و لواندوفسکی از غایبان بزرگ لیست فرانس فوتبال هستند.

نامزدهای توپ طلا ۲۰۲۴

اسامی نامزدهای دریافت جایزه توپ طلا به شرح زیر است:

جود بلینگهام (انگلیس - رئال مادرید)، هاکان چالهان اوغلو (ترکیه - اینتر)، دنی کارواخال (اسپانیا - رئال مادرید)، روبن دیاز (کلمبیا - لیورپول)، آرتم دووبیک (اوکراین - خیرونا)، فیل فودن (انگلیس - منچستر سیتی)، الکس گریمالدو (اسپانیا - بایرلورکوزن)، ارلینگ هالند (نروژ - منچستر سیتی)، متس هولس (آلمان - دورتموند)، هری کین (انگلیس - بایرن مونیخ)، تونی کروس (آلمان - رئال مادرید)، آدمولا لوکمن (انگلیس - آتالانتا)، املیانو مارتینز (آرژانتین - آستون ویلا)، لائوتارو مارتینز (آرژانتین - اینتر)، کیلیان امباپه (فرانسه - رئال مادرید)، مارتین اودگارد (اسپانیا - آرسنال)، دنی اولمو (اسپانیا - بارسلونا)، کول پالمر (انگلیس - چلسی)، دکلان رایس (انگلیس - آرسنال)، رودری (اسپانیا - بارسلونا)، آنتونیو رودیگر (آلمان - رئال مادرید)، بوکایو ساکا (انگلیس - آرسنال)، ویلیام سالیبا (فرانسه - آرسنال)، فدریکو والورده (اروگوئه - رئال مادرید)، وینیسوس جونیور (برزیل - رئال مادرید)، ویتینیا (پرتغال - پاری سن ژرمن)، نیکو ویلیامز (اسپانیا - اتلتیک بیلبائو)، فلوریان ویرتس (آلمان - بایرلورکوزن)، گرانیت ژاکا (سوئیس - بایرلورکوزن) و یامال (اسپانیا - بارسلونا)

 

3 بازیکن بارسلونا در مراسم توپ طلا 2024

رسانه رلوو در گزارشی از حضور 3 بازیکن بارسلونا در مراسم توپ طلای 2024 که روز دوشنبه  7 آبان ماه برگزار میشود خبر داد.

 

بر این اساس لامین یامال, دنی اولمو و پائو کوبارسی 3 بازیکنی هستند که در مراسم بهترین های سال فوتبال دنیا حضور پیدا میکنند.

 

دنی اولمو به عنوان نامزد توپ طلا در مراسم حضور خواهد داشت درحالی که پائو کوبارسی برای جایزه کوپا که به بهترین بازیکن جوان سال اهدا میشود به مراسم میرود. لامین یامال اما همزمان نامزد توپ طلا و نامزد جایزه کوپا است.

 

برنده توپ طلای ۲۰۲۴ با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی و برخی رسانه‌ها بخت‌های جایزه بعدی توپ طلا در سال ۲۰۲۴ را فهرست کردند.

 

 هوش مصنوعی اقدام به پیش‌بینی فاتح توپ طلای سال آینده و درصد بخت بازیکنان برای این جایزه کرده که طی آن جود بلینگام با ۲۰درصد بیشترین شانس را دارد. جالب اینکه به‌خاطر علاقه شدید گردانندگان نشریه فرانس فوتبال به لیونل مسی و همچنین محبوبیت این ستاره آرژانتینی بین خبرنگاران ورزشی سراسر جهان، باز هم مسی ۱۰‌درصد برای نهمین توپ طلای خود شانس دارد. این در حالی است که او تا ۴‌ماه دیگر هیچ مسابقه باشگاهی در پیش ندارد و به قول سردبیر فرانس فوتبال که گفته بود رونالدو به‌دلیل حضور در لیگی کم‌بیننده از فهرست خط خورده، در لیگی کم‌بیننده بازی می‌کند که مسابقاتش نیمه‌شب به وقت اروپا و خاورمیانه برگزار می‌شود.


براساس پیش‌بینی انجام‌شده، امباپه ۱۵درصد بخت دارد. او اگر در پایان فصل به‌عنوان بازیکن آزاد به رئال‌مادرید برود و در کنار وینیسیوس و بلینگام بازی کند، احتمال انتخابش بالاتر هم خواهد رفت. شانس هالند ۱۴درصد است اما چون در تابستان آینده بازی‌های یورو ۲۰۲۴ را در پیش داریم و هالند با نروژ ممکن است در پلی‌آف هم نتواند جواز حضور در این رقابت‌ها را در آلمان به‌دست آورد، ممکن است شانسش کمتر شود. در سال یورو بازیکنی که در این رقابت‌ها درخشیده باشد، ضریب بالاتری برای توپ طلا خواهد داشت.

 

 

برنده توپ طلا ۲۰۲۴

پیش‌بینی اسپانیایی

روزنامه آس اسپانیا پیش‌بینی کرده که جایزه سال آینده به بازیکنی از رئال‌مادرید برسد. این روزنامه نزدیک به باشگاه رئال گزارش داده که باشگاه اطمینان دارد که حداقل یک بازیکن رئال در میان ۳‌نفر برتر قرار خواهد گرفت.

 

بلینگام با ادامه همین روند قطعا شانس زیادی دارد تا یکی از مدعیان جدی توپ طلا باشد و شانس وینیسیوس هر سال پررنگ‌تر می‌شود.

 

وینی سال گذشته هشتم و امسال ششم شد. او قبل از این۲‌سال بین ۳۰‌نفر نبود. وینی گفته که دوست دارد در ۲۵ یا ۲۶‌سالگی توپ طلا را ببرد که ۲تا ۳سال وقت دارد که به آرزویش برسد.

 

مسی نیز در مورد مدعیان توپ طلای سال آینده از وینیسیوس اسم برده و از بلینگام اسمی نیاورده است. بازیکن آرژانتینی گفته است: «چند گزینه در سال‌های آینده شانس دارند که رقابت جذابی می‌تواند در پیش باشد. هالند، امباپه، وینیسیوس و...» البته او یک بارسایی را هم در میان نامزدهای دریافت این جایزه گنجانده است: «جوان‌های زیادی می‌توانند در این نبرد حضور داشته باشند. لامین یامال نیز خیلی جوان است و در بارسلونا بازی می‌کند و قطعا روزی می‌تواند برای این عنوان بجنگد.»

 

از سویی رئال همچنان به جذب امباپه یا هالند، ۲‌مدعی اصلی توپ طلای سال‌های آینده امید دارد.

 

در مراسم توپ طلا، جود بلینگام توانست جایزه کوپا را کسب کند.

 

ارسال نظرات