۱۷:۰۲ ۱۴۰۳/۰۸/۰۵
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰:

وزارت صمت برای عرضه خودرو در بورس کالا دستورالعمل ارائه دهد

 سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس گفت: انتظار می‌رود وزارت صمت یک دستورالعمل و راهکار مشخص، متقن و مورد تایید نمایندگان، به مجلس شورای اسلامی ارائه کند تا عرضه خودرو در بورس کالا با مشکلی مواجه نشود.
وزارت صمت برای عرضه خودرو در بورس کالا دستورالعمل ارائه دهد
کد خبر:۶۱۶۹

به گزارش اقتصاد معاصر؛ علی کشوری، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس در تشریح عرضه خودرو به خصوص خودروهای وارداتی در بورس کالا، گفت: با توجه به وجود برخی مشکلات در روند واردات خودرو، که وزارت صمت را هم تا حدودی درگیر خود کرده است، می‌بایست وزارت صمت یکسری راهکارها به مجلس و به طور خاص به کمیسیون اصل ۹۰ ارائه دهد تا واردات و عرضه خودرو در فضایی کاملا شفاف انجام شود. البته بحث‌ها و بررسی‌هایی صورت گرفته که عملی شدن آن‌ها نیازمند گذشت زمان است.

 

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس با اعتقاد به این‌که موافق عرضه خودروهای وارداتی در بورس کالا هستم به شرط آن‌ که فضای عرضه شفاف‌ شود، افزود: تاکید بر شفاف سازی فرایند عرضه خودرو در بورس کالا به این جهت است که مصرف‌کنندگان واقعی متضرر نشوند.

 

این نماینده مجلس با تاکید به اینکه واردات و عرضه خودرو نباید انحصاری و تنها برای گروه‌های خاصی باشد، تاکید کرد: هر گونه انحصار در عرضه خودرو آسیب‌های جبران ناپذیری را به مردم و بی اعتمادشدن آن‌ها وارد می‌کند. فضای انحصاری عامل ایجاد سوء استفاده و از دست رفتن برخی فرصت‌هایی است که عموم مردم جامعه می توانند از آن بهره‌مند شوند.

 

کشوری اضافه کرد: اگر وزارت صمت برای انحصاری نشدن بازار خودرو و عرضه آن در فضای شفافی چون بورس کالا، راهکاری اندیشیده و برنامه جامعی ارائه کند، به طور مسلم شکل و نحوه عرضه خودروهای وارداتی در بستری مناسب و درست انجام خواهد شد. لذا انتظار می‌رود وزارت صمت یک دستورالعمل و راهکاری مشخص، متقن و مورد تایید نمایندگان را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند تا ورود و عرضه خودرو در بورس کالا با مشکلی مواجه نشود.

 

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر عرضه خودرو در بورس کالا به نفع مردم و بازار سرمایه باشد و بازار را تحت تاثیر مثبت قرار دهد، به طور قطع، نمایندگان مجلس موافق عرضه آن در بورس کالا هستند.

 

او در عین حال افزود: البته داشتن برنامه مشخص، شرط لازم برای عرضه خودرو در بورس کالا است تا مصرف‌کنندگان بدانند فرایند عرضه به چه صورت خواهد بود تا دچار آسیب نشوند.

ارسال نظرات