۱۷:۴۱ ۱۴۰۳/۰۸/۰۷

میوه‌ رکورددار بیشترین کاهش قیمت در مهر ماه شد

گزارش جدید مرکز آمار از متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور در مهر ماه امسال نشان می‌دهد گروه سبزیجات بیشترین رشد قیمت و گروه میوه‌ها بیشترین کاهش قیمت ماهانه در مهر ماه را ثبت کرده‌اند.
میوه‌ رکورددار بیشترین کاهش قیمت در مهر ماه شد
کد خبر:۶۳۵۸

به گزارش اقتصاد معاصر؛ در مهر ماه ۱۴۰۳، تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور اعلام شد. بر همین اساس برنج خارجی صدرنشین رشد ماهانه قیمت در گروه نان و غلات بود. در این گروه، اقلام «برنج خارجی درجه یک» با ۴.۸ درصد و «رشته آش» با ۳.۴ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

 

همچنین قیمت گوشت مرغ رشد ۳.۸ درصدی را تجربه کرد، به طوری که در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به اقلام «مرغ ماشینی» با ۳.۸ درصد و «ماهی قزل آلا» با ۰.۹ درصد بود.

 

قیمت کره پاستوریزه در مهرماه، رشد ۸.۵ درصدی را پشت سر گذاشت. در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه گذشته مربوط به «کره پاستوریزه» با ۸.۵ درصد، «تخم مرغ ماشینی» با ۷.۰ درصد و «خامه پاستوریزه» با ۶.۸ درصد است.

 

گروه ميوه و خشكبار رکورددار بیشترین کاهش قیمت ماهانه بودند. در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «موز» با ۵.۶ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به «انار» با منفی ۱۶.۷ درصد، «سیب» با منفی ۱۰.۵ درصد و «هندوانه» با منفی ۶.۰ درصد است.

 

گروه سبزيجات و حبوبات نیز رکورددار بیشترین افزایش قیمت ماهانه بودند. در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه گذشته مربوط به «کدو سبز» با ۱۶.۹ درصد و «فلفل دلمه­‌ای» با ۱۰.۶ درصد و «خیار» با ۹.۹ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به «هویج فرنگی» با منفی ۷.۴ درصد و «گوجه فرنگی» با منفی ۱.۰ درصد است.

 

در گروه قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها نیز، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه گذشته مربوط به «رب گوجه فرنگی» با ۵.۳ درصد و «نوشابه» با ۴.۷ درصد بود.

 

در حال ویرایش / سبزیجات رکورددار بیشترین رشد و میوه‌ها رکورددار بیشترین کاهش قیمت ماهانه در مهر

 

در حال ویرایش / سبزیجات رکورددار بیشترین رشد و میوه‌ها رکورددار بیشترین کاهش قیمت ماهانه در مهر

 

ارسال نظرات