۱۱/تير/۱۴۰۴ | ۱۴:۳۹
قیمت جدید محصولات پارس خودرو اعلام شد+جدول رقم عجیب بدهی جاری دو خودروساز بزرگ اعلام شد اصلاحیه شرایط فروش جدید محصولات ایران خودرو ویژه تیر ۱۴۰۴ افزایش بی ضابطه قیمت در بازار تلفن همراه تولید در جنگ ۱۲ روزه از ریل خارج نشد ابلاغ افزایش‌قیمت به سایپا و ایران‌خودرو پیش از جنگ؛ ایران‌خودرو ۱۵ درصد را رعایت نکرد قیمت جدید کارخانه‌ای خودرو‌های ایران خودرو + جدول مصوبه واردات انواع خودرو ابلاغ شد+ متن نامه ثبت‌نام فروش فوری و پیش فروش ایران‌خودرو امروز ۹ تیر ۱۴۰۴ +شرایط+ لینک و نحوه ثبت‌نام نرخ‌های جدید محصولات سایپا روانه کدال شد+ عکس ثبت‌نام فروش فوری سایپا بدون قرعه کشی ویژه تیر ۱۴۰۴+ شرایط و سایت ثبت نام خودرو سایپا ارسال بسته حمایت از صنایع آسیب دیده از جنگ به هیات دولت مجوز افزایش ۱۵ درصدی قیمت محصولات دو خودروساز صادر شد ابلاغ نحوه محاسبه قیمت پایه محصولات معدنی زنجیره فولاد سرنوشت واردات خودرو در ۱۴۰۴؛ بازنگری اساسی در تعرفه‌ها
۱۹:۵۷ ۱۴۰۳/۰۶/۰۷

قطعی برق در تابستان؛ کاهش تولید خودرو در زمستان

عضو هیئت رئیسه انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودروی کشور گفت: برخی کارخانه‌ها تا ۷۲ ساعت قطع برق در هفته داشته اند که در پاییز و زمستان امسال با ادامه این روند، افت شدید تولید تجربه خواهد شد.
قطعی برق در تابستان؛ کاهش تولید خودرو در زمستان
کد خبر:۱۱۷۰

به گزارش اقتصاد معاصر؛ عضو هیئت رئيسه انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو با اشاره به خصوصی سازی خودروسازان، افزود: چند سال است که بحث واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی مطرح شده، اما تاکنون اتفاقی در این حوزه رخ نداده است. 

 

 آقای امیرحسین جلالی افزود: رئیس جمهور شهید سال ۱۴۰۰ دستور واگذاری سهام خودروسازان را ابلاغ کرد، اما اجرایی نشد؛ سال گذشته هم حتی تفاهم نامه‌ای میان وزارتخانه‌ها امضا شد، اما عملیاتی نشد. 

 

وی با اشاره به اینکه چند وقت پیش درباره واگذاری سهام ایران خودرو صحبت‌هایی شد گفت: اینکه سهام به چه کسی واگذار شود بسیار مهم است، زیرا اگر اهلیت در آن مهم نباشد شاهد زیان بیشتر در این صنعت خواهیم بود؛ در دنیا اینگونه است که بخش خصوصی، صنایع زیان دیده را می‌خرد و احیا می‌کند. 

 

جلالی با بیان اینکه خصوصی سازی می‌تواند باعث کاهش زیان خودروسازان شود، افزود: اکنون زیان انباشته ایران خودرو حدود ۱۲۲ همت، زیان سایپا ۱۰۱ همت و زیان پارس خودرو ۲۵ همت است. 

 

وی ادامه داد: در وهله اول علت زیان، تصدی گری دولت و تبعات ناشی از این تصدی گری است. مداخله دولت در تولید کار صحیحی نیست و باعث می‌شود کیفیت و توسعه محصول تحت تاثیر قرار گیرد که در نهایت منجر به روند رو به رشد زیان انباشته می‌شود. 

 

عضو هیئت رئيسه انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودروی کشور گفت: از دیگر دلایل افزایش زیان انباشته خودروسازان می‌توان به قیمت گذاری دستوری اشاره کرد. 

 

وی با اشاره به چالش‌های صنعت خودرو و قطعه سازان، گفت: اکنون سرمایه گذاری جدید در زنجیره تامین متوقف شده است؛ تعدادی از قطعه سازان به دلیل ناتوانی در پرداخت‌ها چند ماه حقوق نداده اند و به علت عدم پرداخت‌های سررسیدشده قطعه سازان از جمله تامین اجتماعی، بیمه درمانی کارکنان به صورت غیرقانونی قطع شده است. 

 

 عضو هیئت رییسه انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودروی کشور می‌گوید: قرار بود در جلسه شورای هماهنگی سران قوا، تجدید ارزیابی و افزایش سرمایه خودروسازان بررسی شود که به علت تحولات، حدود سه ماه بلاتکلیف مانده است./صدا وسیما