۱۱/فروردين/۱۴۰۴ | ۲۰:۳۳
انتقاد از عملکرد ضعیف دولت‌ها در زمینه مولدسازی‌ دارایی های دولت هدف مجلس افزایش سهم کشاورزی از اقتصاد ملی است ارسال پاسخ رسمی ایران به نامه ترامپ از طریق عمان خرازی: ایران نه تنها همه راه‌ها را نبسته بلکه آماده مذاکره غیرمستقیم است پزشکیان: با جدیت پیگیر صدور به موقع مجوزهای مورد نیاز سرمایه‌گذاران هستیم پزشکیان: پیگیر تحقق شعار سال هستیم پاسخ به یک شبهه درباره دخالت رهبری در برنامه ریزی اقتصادی دیدار نوروزی وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور مسیر سرمایه گذاری مردمی توسط مجلس تسریع، تسهیل و تضمین شد پزشکیان: به دنبال راهی برای بهبود وضعیت دریاچه ارومیه هستیم توضیحات قالیباف درباره پرداخت کالابرگ الکترونیکی + جزییات عارف: شرایط کنونی کشور از نظر چالش‌های اقتصادی با دهه ۶۰ تفاوتی ندارد پزشکیان: استفاده از پنل‌های خورشیدی الزامی خواهد شد ورود مجلس به موضوع قاچاق سوخت جدی است تذکر به میدری برای مابه‌التفاوت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفت‌وگو با «اقتصاد معاصر» تشریح کرد:

۳ گام لازم برای ارتقای کیفیت خودرو داخلی؛ از بازار رقابتی تا ورود فناوری

مصطفی پوردهقان، عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه تحقیق و تفحص از خودروساز داخلی لازم است اما قرار نیست با تحقیق و تفحص وضعیت بازار خودرو و یا کیفیت آن بهتر شود، گفت: با ایجاد بازار رقابتی، کاهش تعرفه‌ واردات خودرو و ورود تکنولوژی، صنعت خودروسازی کشور به سمت ارتقای کیفیت و منطقی‌شدن قیمت‌ها گام برمی‌دارد و رضایت مردم در این صنعت افزایش می ‌یابد.
۳ گام لازم برای ارتقای کیفیت خودرو داخلی؛ از بازار رقابتی تا ورود فناوری
کد خبر:۳۶۴۱

مصطفی پوردهقان، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس و نماینده مردم اردکان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد معاصر به موضوع تحقیق و تفحص از ایران خودرو اشاره کرد و اظهار داشت: این موضوع در یکی از کمیته‌های کمیسیون برنامه و بودجه در حال بررسی است، این حق قانونی و طبیعی نمایندگان مردم در مجلس است و قطعاً خودروساز داخل نیاز به تحقیق و تفحص دارد و تعداد مختلفی از نمایندگان در حال پیگیری موضوع هستند.

 

پوردهقان به کیفیت پایین و قیمت بالای خودروهای تولید داخل اشاره کرد و افزود: صنعت خودروسازی ما در ۳ حوزه وضعیت مناسبی ندارد، البته روی صحبت من صرفا با خودروساز نیست، به هر حال بازیگران صنعت خودرو متفاوت‌اند، موضوع اول قیمت بالای خودرو‌های داخلی است. مسئله دوم کیفیت پایین و نکته سوم شیوه نامناسب عرضه خودرو است.

 

این نماینده مردم در مجلس اظهار داشت: در کنار این موارد، موضوعات بسیار دیگری نیز هست که موجب نارضایتی مردم از خودروساز داخلی شده است، ما در بازار انحصاری خودرو که خود مضر است، قیمت‌گذاری دستوری را نیز داریم به همین دلیل است که در زمین بازی صنعت خودرو، همه در حال زیان هستند. تولیدکننده و عرضه‌کننده زیان‌ می‌بینند و مردم ناراضی‌ هستند.

 

وی با اشاره به اینکه در بازار انحصاری کیفیت خودروهای داخلی نامناسب و قیمت بالا است، تأکید کرد: قطعاً برای نظارت بر عملکرد خودروسازان تحقیق و تفحص لازم است اما قرار نیست با تحقیق و تفحص وضعیت بازار خودرو و یا کیفیت آن بهتر شود، تحقیق و تفحص قرار است کجای بازار را به نفع مردم اصلاح کند؟ بله شاید برخی تخلفات از جمله توزیع ناعادلانه خودرو، گران‌فروشی، کم‌فروشی و غیره در این تحقیق و تفحص مشخص شود و ۱۰ مدیر هم محاکمه شوند، اما اثر این گزارش برای مردم چیست؟ ما در جلسه‎‌ای این چالش‌ها را به وزیر صمت نیز انتقال داده‌ایم. 

 

عضو کمیسیون صنایع مجلس تأکید کرد: قطعاً‌ ورود نهادهای نظارتی نظیر مجلس به موضوع خودروسازی کشور خوب است، اما باید بدانیم تنها با ایجاد بازار رقابتی، کاهش تعرفه‌ واردات خودرو و ورود تکنولوژی، صنعت خودروسازی کشور به سمت ارتقای کیفیت و منطقی‌شدن قیمت‌ها گام برمی‌دارد و رضایت مردم در این صنعت افزایش می‌یابد.

ارسال نظرات