۰۳/اسفند/۱۴۰۳ | ۲۱:۳۱
آخرین اخبار از زمان قرعه کشی ایران خودرو اسفند ۱۴۰۳ ثبت نام سایپا ویژه ماه رمضان + لینک ثبت نام و شرایط قیمت محصولات تولیدی سایپا ویژه اسفند + جدول ثبت نام خودرو‌های ایران خودرو امروز ۳۰ بهمن ۱۴۰۳+ زمان قرعه کشی ایران خودرو راه خودرو از دلار جدا شد ثبت نام بدون قرعه کشی سایپا ویژه اسفند ۱۴۰۳ + شرایط و لینک ثبت نام ثبت نام خودرو‌های کرمان موتور ویژه اسفند ۱۴۰۳+ شرایط و سایت ثبت نام گلایه بخش خصوصی عدم تامین انرژی برای واحد های تولیدی قیمت نمایندگی و بازار خودرو‌های سایپا و ایران خودرو ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ ثبت نام فروش فوق العاده ایران خودرو طرح جایگزینی خودرو‌های فرسوده امروز ۲۸ بهمن ۱۴۰۳+ شرایط و قیمت جزئیات بسته حمایتی صمت برای کاهش تأثیرات ناترازی انرژی فروش برخط خودروهای وارداتی آغاز شد ثبت نام دنا پلاس ایران خودرو بهمن ۱۴۰۳+ شرایط و لینک ثبت نام هشدار توقف تولید صنایع شوینده بهداشتی از نیمه اسفند اطلاعیه ایران‌خودرو درباره حواشی اخیر رای شورای رقابت
۱۰:۵۸ ۱۴۰۳/۱۲/۰۲
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با اقتصاد معاصر؛

خودروسازان با زیان انباشته در باتلاق فرو رفته‌اند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به زیان انباشته سنگین خودروسازان گفت: بدون تقویت خصوصی‌سازی و نظارت دقیق دولت، امکان خروج از بحران وجود ندارد. خواستار رقابت سالم در صنعت خودرو و بر لزوم تولید خودرو‌های باکیفیت و توسعه صادرات هستم.
خودروسازان با زیان انباشته در باتلاق فرو رفته‌اند
کد خبر:۱۵۷۱۱

علی‌اکبر رنجبرزاده، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصاد معاصر درباره کاهش تولید خودرو پس از افزایش قیمت توسط خودروسازان اظهار داشت: زمانی که اعلام می‌شود میزان زیان انباشته خودروسازان داخلی به بیش از ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده و ایران‌خودرو به‌ تنهایی حدود ۱۴۰ هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارد، نمی‌توان انتظار عملکرد مطلوبی از این شرکت‌ها داشت. این وضعیت مانند یک باتلاق است که هرگونه جابه‌جایی، موجب فرو رفتن بیشتر در مشکلات می‌شود. 

وی گفت: راهکار اساسی در این حوزه، تقویت خصوصی‌سازی است اما این امر باید با نظارت قوی دولت بر خودروسازان خصوصی همراه باشد. کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز تاکنون جلسات متعددی در این زمینه برگزار کرده است. علاوه بر این، موضوع صادرات خودرو نیز مطرح شده و مجلس تعرفه‌های واردات را تا ۶۰ درصد کاهش داد اما در نهایت این مساله در شورای نظارت بر سیاست‌های کلی منجر به افزایش تعرفه شد. 

نماینده مردم اسدآباد تصریح کرد: تمام این مسائل، دغدغه‌هایی هستند که مجلس با آنها مواجه است و به دنبال راهکاری هستیم که هم کیفیت خودرو‌های داخلی افزایش یابد و هم قیمت‌ها متناسب با توان مالی اقشار مختلف جامعه تنظیم شود. تحقق این اهداف در سایه رقابت سالم در سطح داخلی و منطقه‌ای امکان‌پذیر است و گام‌هایی در این مسیر برداشته شده است. امیدواریم که در فرآیند خصوصی‌سازی، اراده مستحکمی از سوی سران سه قوه وجود داشته باشد. در عین حال، نظارت دقیق و عمیق بر این فرایند ضروری بوده تا همه حوزه‌های مرتبط با صنعت خودروسازی نیز تقویت شوند. در این صورت می‌توان انتظار داشت که خودرو‌های باکیفیت‌تری تولید شود و علاوه بر تامین نیاز داخلی، صادرات خودرو نیز در دستور کار قرار گیرد.

کد ویدیو
ارسال نظرات