۲۵/تير/۱۴۰۴ | ۰۶:۱۱
کمبود نیروی کار ریشه در دستمزد ناکافی دارد زمان واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در تیر ۱۴۰۴ اعلام زمان برگزاری آزمون استخدام آموزش و پرورش و دستگاه‌های اجرایی کشور تاکید معاون امور استان‌های وزارت کار بر اجرای راهبردهای توسعه منطقه‌ای ایجاد یک میلیون شغل در گرو رشد ۸ درصدی/ ۷۰۰ هزار نفر از ۶ میلیون مهاجر افغان برگردانده شده‌اند جزییات واریز حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی در تیر ۱۴۰۴ شرایط پرداخت بیمه بیکاری تغییر کرد تمدید ثبت‌نام آزمون استخدامی تا ساعت ۲۴ فردا ابلاغ ۱۲ مصوبه جدید شورای عالی اشتغال سامانه های «کات»، «تک» و «سامانه ملی رصد اشتغال» به کجا رسید؟ معوقات بازنشستگان تامین اجتماعی کی واریز می‌شود؟ پیامدهای قطع همکاری کارگر قبل از پایان قرارداد کاری حقوق کارگران دو برابر شد + جدول نحوه استعلام کالابرگ الکترونیکی +جزییات واریز مرحله سوم کالابرگ حقوق کارگران در کارگاه های تعطیل دوران جنگ چطور پرداخت می شود؟
۲۲:۴۴ ۱۴۰۴/۰۴/۲۴

۴۱ درصد موسسات کارآموزی آزاد فاقد عملکرد آموزشی هستند

معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: ۴۱ درصد مؤسسات کارآموزی آزاد دارای مجوز سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای، فاقد عملکرد آموزشی هستند.
۴۱ درصد موسسات کارآموزی آزاد فاقد عملکرد آموزشی هستند
کد خبر:۲۸۵۲۰

به گزارش اقتصاد معاصر؛ سیدجمیل احمدی، معاون آموزش سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور در نشست هم‌اندیشی با رؤسای کانون‌های آموزشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای آزاد و اعضای هیئت مدیره کانون‌های کشوری، بیان کرد: ۴۱ درصد مؤسسات کارآموزی آزاد دارای مجوز سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای، فاقد عملکرد آموزشی هستند.

وی با اشاره به تعداد بیش از ۶۳ هزار آموزشگاه آزاد دارای پروانه، گفت: با توجه به اینکه ۴۱ درصد از این آموزشگاه‌ها، فاقد عملکرد آموزشی هستند، مجوز مؤسساتی که در دو سال اخیر، فاقد فعالیت آموزشی باشند از سوی سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای، لغو می‌شود.

وی به تبیین راهبردها و سیاست‌های این سازمان با محوریت مشارکت‌جویی، تنظیم‌گری و تقاضامحوری پرداخت و افزود: استقرار نظام کیفیت‌بخشی آموزش‌های مهارتی، کاهش تصدی‌گری سازمانَ، اجرای سیستم‌های نوین آموزشی، بهره‌گیری از ظرفیت‌های ملی و بین‌المللی و ذی‌نفعان و شرکای سازمان، ارتقای فرآیندهای آموزشی با استفاده از فناوری‌های نوین، توسعه آموزش‌های مهارتی مبتنی بر تقاضاسنجی و نیازسنجی از سیاست‌های راهبردی تقاضامحوری و از برنامه‌های تحولی- آموزشی است که در این سازمان دنبال می‌شود.

در ادامه این نشست، مدیران‌کل دفاتر سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای، امور مسابقات ملی و بین‌المللی مهارت و پژوهش، طرح و برنامه‌ریزی درسی به بیان برنامه‌های فناورانه و نوآورانه دفاتر مربوطه پرداختند.

همچنین چالش‌ها، درخواست‌ها، نقطه‌نظرات و پیشنهادات رؤسای کانون‌های آموزشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای آزاد و اعضای هیئت مدیره کانون‌های کشوری در راستای بهبود امور و تسهیل در فرآیندهای آموزشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای آزاد، بیان و مورد بررسی قرار گرفت.