۱۰/تير/۱۴۰۴ | ۰۰:۴۸
افزایش بی ضابطه قیمت در بازار تلفن همراه تولید در جنگ ۱۲ روزه از ریل خارج نشد ابلاغ افزایش‌قیمت به سایپا و ایران‌خودرو پیش از جنگ؛ ایران‌خودرو ۱۵ درصد را رعایت نکرد قیمت جدید کارخانه‌ای خودرو‌های ایران خودرو + جدول مصوبه واردات انواع خودرو ابلاغ شد+ متن نامه ثبت‌نام فروش فوری و پیش فروش ایران‌خودرو امروز ۹ تیر ۱۴۰۴ +شرایط+ لینک و نحوه ثبت‌نام نرخ‌های جدید محصولات سایپا روانه کدال شد+ عکس ثبت‌نام فروش فوری سایپا بدون قرعه کشی ویژه تیر ۱۴۰۴+ شرایط و سایت ثبت نام خودرو سایپا ارسال بسته حمایت از صنایع آسیب دیده از جنگ به هیات دولت مجوز افزایش ۱۵ درصدی قیمت محصولات دو خودروساز صادر شد ابلاغ نحوه محاسبه قیمت پایه محصولات معدنی زنجیره فولاد سرنوشت واردات خودرو در ۱۴۰۴؛ بازنگری اساسی در تعرفه‌ها استمرار تولید سیمان؛ کمبود نداریم هدف رضایت مردم است/ شکایات مردمی در اسرع وقت رسیدگی شود شورای رقابت هیچ تصمیمی برای خروج خودرو از انحصار نگرفته است
۱۴:۰۶ ۱۴۰۳/۱۲/۲۲

هشدار به سیاستگذاران صنعت خودرو

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودروی کشور، گفت: جمع مطالبات معوق زنجیره تأمین در خصوص قراردادهای ۱۲۰ روزه حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان است و وعده‌های خودروسازان هم در پرداخت مطالبات قطعه سازان عملی نشده است.
هشدار به سیاستگذاران صنعت خودرو
کد خبر:۱۷۷۹۳

به گزارش اقتصاد معاصر؛  آرش محبی نژاد، دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودروی کشور، اعلام کرد: با این وضعیت تأمین نقدینگی خودروسازی و عدم امکان پرداخت مطالبات معوق زنجیره تامین و قطعه سازها در ایام پایانی با مشکل تولید روبه رو خواهیم شد و حتی نتوانیم سفارش گذاری مواد اولیه را برای تولیدات 1404 انجام دهیم.

وی با بیان اینکه وضعیت پرداخت مطالبات قطعه سازان توسط شرکت های خودروساز در شرایط نامناسبی قرار دارد، افزود: با این شرایط تعهدات 120 روزه‌ تسویه نخواهد شد. علاوه بر این قطعه سازان هم منابعی برای سفارش گذاری ندارند و حتی در پرداخت حقوق پرسنل و کارگران خود هم آمده است.

به گفته محبی نژاد، جمع مطالبات معوق زنجیره تأمین در خصوص قراردادهای 120 روزه حدود 50 هزار میلیارد تومان است و وعده‌های خودروسازان هم در پرداخت مطالبات قطعه سازان عملی نشده است.

وی با هشدار به سیاستگذاران صنعت خودرو، گفت: اگر هدف تولید پرتیراژ پایدار خودرو است نظم در پرداخت و تامین نقدینگی صنعت قطعه سازان باید در اولویت قرار گیرد. زیرا 64 صنعت وابسته به صنعت خودرو برای ادامه تولید نیازمند نقدینگی هستند. البته در حال حاضر به خاطر نوسانات نرخ ارز اکثر معاملات قطعه سازان نقدی شده است. در واردات نیز تخصیص ارز توسط بانک مرکزی به کندی انجام می‌شود.

دبیر انجمن قطعه‌سازان در ادامه تصریح کرد: ما در جایگاه قطعه سازان کشور نمی‌دانیم متولی صنعت خودروی کشور کیست و وزارت صمت هیچ‌گاه مسئولیت این صنعت را به طور کامل قبول نکرده است./ تسنیم

ارسال نظرات