۲۲/بهمن/۱۴۰۳ | ۱۴:۰۶
مهلت افتتاح حساب وکالتی ثبت نام ایران خودرو بهمن ۱۴۰۳+ نحوه وکالتی کردن حساب و جزییات برنامه‌های وزارت صمت برای رشد تولید و صادرات اعلام شد ثبت نام جدید ایران خودرو امروز ۲۱ بهمن ۱۴۰۳ ویژه دهه فجر+ شرایط و لینک ثبت نام ایران خودرو ابهامات شماره گذاری خودرو‌ها با مدل ۱۴۰۴ هیات مدیره جدید ایران خودرو معرفی شدند واردات خودروهای برقی تسهیل شد آخرین مهلت ثبت نام فروش فوق العاده ایران خودرو امروز ۲۰ بهمن ۱۴۰۳+ نحوه ثبت نام و زمان قرعه کشی ایران خودرو تاکید دادستانی بر اجرای رای شورای رقابت درباره کروز وزیر صمت: شرایط ذخایر کالاهای اساسی برای شب عید تامین است وکالتی کردن حساب بانکی برای ثبت نام جدید ایران خودرو امروز ۱۷ بهمن ۱۴۰۳+ سایت ایران خودرو ثبت نام ایران خودرو امروز ۱۷ بهمن ۱۴۰۳+ لینک سایت ثبت نام خودرو‌های ایران خودرو شناسایی ذخایر ۱۰۰ میلیون تنی سنگ‌آهن در معدن دشت‌یوز یزد ثبت نام بدون قرعه کشی ایران خودرو ویژه دهه فجر بهمن ۱۴۰۳+ شرایط و سایت ثبت نام ایران خودرو مصوبه شورای رقابت بر عدم‌اهلیت شرکت کروز + سند تحمیل خسارت ۱۰ همتی ناترازی انرژی به صنعت سیمان
۱۶:۳۲ ۱۴۰۳/۰۷/۰۳
دبیر انجمن زغال سنگ ایران در گفت‌وگو با «اقتصاد معاصر» مطرح کرد؛

عدم اجرای تعهدات ایمیدرو در تامین تجهیزات ایمنی معادن

دبیر انجمن زغال سنگ ایران با بیان اینکه سازمان ایمیدرو باوجود تعهدات خود برای تامین تجهیزات ایمنی معادن اقدامی انجام نداده است، گفت: با توجه به شرایط می‌توان تایید کرد که وضعیت معادن زغال‌ سنگ کرمان 100 برابر وخیم‌تر از معدن طبس است.
عدم اجرای تعهدات ایمیدرو در تامین تجهیزات ایمنی معادن
کد خبر:۳۳۱۰

سعید صمدی، دبیر انجمن زغال سنگ ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد معاصر بیان کرد: معدن معدنجوی طبس به عنوان یکی از بهترین معادن از لحاظ ایمنی بود که بر همین اساس، انتظار وقوع چنین حادثه‌ای را نداشتیم. بنابراین پیش‌بینی می‌شود در صورتی که پیگیری‌ها برای بررسی ایمنی معادن صورت نگیرد، حوادث بدتری از معدن طبس رخ خواهد داد.

 

دبیر انجمن زغال سنگ ایران بیان کرد: ناگفته نماند که معدنجوی طبس، معدن بزرگی بود که حدود ۱،۷۰۰ نفر پرسنل داشت و طبیعتا تعداد تلفات آن بیشتر خواهد بود اما معادنی مانند معادن کرمان که ۲۰ تا ۳۰ نفر کارگر دارند، ۲ تا ۳ نفر تلفات خواهد داشت. از سوی دیگر، کار در معادن کرمان شرایط سخت‌تری نیز دارد.

 

دبیر انجمن زغال سنگ ایران در ادامه گفت: سازمان ایمیدرو علی‌رغم تعهدات خود برای تامین تجهیزات ایمنی معادن، اقداماتی همچون احداث پایگاه‌های امداد و نجات را در چند سال اخیر انجام نداده و تمام کار‌های مورد نیاز توسط معدنکاران صورت گرفته‌اند.

 

وی در ادامه اضافه کرد: در واقع می‌توان گفت که ایمیدرو و دولت در این راه سنگ‌اندازی کرده‌اند و هیچ مشکلی را نیز حل نکردند. از طرفی، تا چند سال پیش معادن زغال‌ سنگ با توجه به شرایط سختی که دارند، از حقوق دولتی معاف بودند. با این وجود وزارت صمت در سال گذشته، حقوق دولتی معادن را بین ۷۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش داد و این درحالی است که قیمت زغال‌ سنگ در دو سال گذشته ثابت مانده است.

 

دبیر انجمن زغال سنگ ایران افزود: امروزه زغال را با قیمت ۳ برابر قیمت داخلی وارد می‌کنند، به گونه‌ای که در سال ۱۴۰۱ حدود ۸۰۰ میلیون دلار زغال سنگ وارد کشور شده است. این درحالی است که اگر نصف آن را به تولیدکنندگان داخلی بدهند، می‌توان علاوه بر تجهیزکردن معادن، به سایر مشکلات نیز پاسخ داد.

 

صمدی تصریح کرد: ناگفته نماند که معادن زغال‌ سنگ، هر ۶ ماه یک‌بار از نظر ایمنی چک می‌شوند. در بحث ایمنی معادن یکسری قوانین کف داریم که اگر پروتکل‌ها را در آن محدوده رعایت نکنند، اخطار داده و پس از تکرار، آن را تعطیل می‌کنند.

ارسال نظرات